onsdag 27 juli 2011

Klänning

Hej på er, Stephi här.
Först vill jag berätta en rolig sak, jag har blivit fast designer här och jag är så glad!

I mitt Dt paket fanns ett ljuvligt korsett papper från graphic45. Hmm...tänkte jag...Vad ska jag göra med det? Underkläder? En till Bh? Nää det fick bli en klänning med korsett knytning.

Jag har gjort en mall på denna om någon är intresserad. Jag tog ett cardstock i matchande färg och bigade hela pappret. Alla veck chalkades i orangebrun nyans. Små blommor stansades ut med min retro flower punch. Korsett pappret har en snygg randig sida, jag varvade så vissa blommor fick randigt, andra som korsetten.

Ryggen knöts i hop med hjälp av öljetter och ett sött organzaband som finns i butiken.

Klänningen från sidan.

Den bruna detaljen vid bröstet är en sönderklippt die från Tim H som jag distressat med vintage photo.
Skärpet på klänningen är två andra dies från Tim H som jag satt i hop, se bild under. De är också distressade med vintage photo. Jag gillar skärpet, blev en cool detalj.

Här ser du två sätt att använda Hardware findings från Tim H, samt en pyttebild på diesen Hanging sign.


Nu får jag tacka för mig för denna gång,
tack för ditt besök.
Stephi

5 kommentarer:

Outi sa...

Jättegrattis till designuppdraget!!! Korsetten är supertjusig!

Kram, Outi

Sandra sa...

Jättefin klänning!!! Du är så kreativ! :)
Grattis till DT uppdraget! :)

Marita Johansson sa...

GRATTIS till DT uppdraget.
Kanonsnygg klänning vilket arbete.
Du är såå himlans kreativ
alltid skoj och kika på vad du har hittat på
Kramisar snojbi

Cina99 sa...

Grattis till den "fasta tjänsten" :)

Ziro sa...

Wow vilken snygg och cool klänning! Jag gillar särskilt blommorna! Grattis till DT-uppdraget! :)