måndag 18 juli 2011

Prima LO...

Härligt! Det är tidig måndagmorgon och regnet öser ner. Förhoppningsvis betyder det mera pysseltid och mindre av allt annat idag! Under veckan som gått har en LO vuxit fram på pysselbordet. Och... hm... för att det inte ska bli några missförstånd angående rubriken, så betyder den att jag har använt Prima-papper till min LO.

Här är pappret som jag utgick ifrån. Det är Prima Botanical Collection "My Darling".


Prima-pappret monterades på en mörkbrun cs och jag skar bort lite på båda sidorna och rev överkanten, så att cardstocken skulle synas lite runt om.


Fotona är monterade på ljusgrön cs och därefter på ett mörkbrunt mönstrat Prima-papper som heter "La Chat" från deras Moulin Rouge Collection. Bakom det mörkbruna pappret gömmer sig en journaling-tag som det sitter tre olika band på, orange och grönt satinband och ett cremefärgat organzaband.


Förutom pappren, så är också den underbara Summer Carnation Flower Vine från Prima. De finns i flera fina färger. Den var rolig att använda eftersom det går att böja "grenarna" precis som man vill ha dem på LO:n. Här och var petade jag in fler blommor. De stora oranga rosorna är från Prima, och så finns det små söta hortensior också.



På namnskylten en liten hortensia. Hortensian dyker upp på flera ställen på LO:n. De fina bokstäverna är från ett stickersark från Fancy Pants som heter "Hot Chocolate".


Till journaling-tagen använde jag en spillbit från den bruna Prima Moulin Rouge "La Chat" och den linjerade sidan av Prima Moulin Rouge "Blanche".


Tack för att du tittade in här idag!

Stora kramen!
Outi

4 kommentarer:

Susy sa...

Så himla fin!
Gillar alla detaljerna, blommorna, tagen som sticker ut!

URSNYGGT!
KRAM SUSY

Stephi sa...

jättefin LO med såå vackra blommor. Vilken söt misse!

Rosemarie sa...

Vilken fin Lo och i så härliga färger. Jättesöt liten Filur också!
Kram
Rosemarie

Anonym sa...

Your LO is gorgeous and what an adorably sweet image!