onsdag 20 juli 2011

Tittskåp med pappersdockor

Hej på er,
i dag tänkte jag, Stephi, visa en bok som jag gjort om till tittskåp. Jag blev så inspirerad av duktiga Sandy som visade ett sånt sagolikt projekt för någon vecka sedan.


De är så fina pappersdockorna bakom grinden :-)

Jag började med att skära ut blad från boken, så det blev ett djup. Sedan klistrade jag kanterna runt hela boken. Tog akrylfärg i svart och brunt som bas i titt-hålet. Jag rev papper från ett snyggt graphic papper som ser ut som en gammal tidning och klistrade fast i botten. Sedan byggde jag upp hålet med flera lager spets tyg papper, stämplade och färglada möbler som sattes på 3d kuddar. Sist sattes pappersdockorna fast.

Ett underbart graphic papper fick pryda bokens framsida. Jag chalkade alla kanter i brunt och stämplade en swirl runt hela titt hålet. 3 beiga läckra blommor fick pryda hörnet av boken.

Här syns det rivna pappret bättre. Blommorna är i helt ljuvliga färger, ett riktigt hav av blommor spetsar och tyg.

Det svartprickiga organzabandet blev en snygg brytning, tycker jag. En massa gamla knappar och annat smått fick pryda sidan. I titt skåpet syns blommor från Prima, och CountryScrap.

Once upon a time står det på sidan. Pappret är samma papper jag hade i titt skåpet. Bokstäverna
är i en fin guldbrun färg, kallas cocoa.

Ha nu en fin onsdag,
Stephi

8 kommentarer:

Outi sa...

Underbar idé att göra en bok till tittskäp med pappersdockor. Den blev jättefin! Är det gamla pappersdockor från din egen samling eller går de att köpa någonstans? De har sånt härligt gammaldags utseende. Fantasin börjar dra iväg när man ser nåt sånt här!!!

Kram, Outi

Anonym sa...

Åh vad roligt!!! OAW vad fint det blev!! Vill ha.... gillar verkigen ala detaljer, och de där pappersdockerna, jag är också nyfiken på vart du hittat dem? Etsy? Hemmetsjournal? Eller är det ett scrappapper? Hur som helst har du gjort ett jättefint jobb, och det var roligt o höra att jag kunde inspirera, fast duktig eller inte, ja de vette sjutton ;) Men hördu....nu blev jag ju scrapsugen! *hämtar mer kaffe* Kram /Sandy

Sandra sa...

Helt otroligt!!! Ännu en gång slår du en med häpnad!! Så himla fin!!!
Så mycket detaljer och alla olika lager... Helt fantastiskt vacker!
Underbar!!!

Ha det härligt!

Ziro sa...

Wow, vad coolt! Vart får du alla dina idéer från? Jättemånga fina detaljer!

Anonym sa...

OOO gosh this is simply stunning!!!  
Wow ! You created a masterpiece! So many wonderful details to look at here! Awesome job!  

Päivi sa...

Så underbart vackert! Har haft lite liknande tanke själv med en bok men aldrig kommit till skott. Du är så otroligt påhittig och supersnyggt blir det alltid. Ett nöje att få kika på allt du gör! Tack för all inspiration!

Stephi sa...

tack så jätte mycket för alla fina kommentarer, det gör mig så glad!
Ni undrade om pappersdockorna. Jag har sökt på nätet och printat ut, valt sidor där download är möjligt för att ha ryggen fri.
Sökte på paperdoll och även på svenska, tittade på bilder och klickade mig vidare. Old paperdoll, vintage paperdoll osv. Jag har de bilderna i min dator om någon vill ha. Mailadress till mig finns i min blogg. hej hej

Unknown sa...

Håller bara med övriga här dem här titt skåpen är bara så himla otroligt vackra och det finns inte ord! Du är väldigt kreativ och jag önskade jag kunde göra något sådant också :-D Det stod något om en kurs att göra sånt här men det är ju för långt för mig om det är i Uddevalla ;-)