måndag 4 juli 2011

Underbara Prima-papper!

Hej!

Nu har det blivit min tur att skapa och skriva för Countryscrap i en månad. Jag heter Outi Laaksonen och är en lagom medelålders kvinna som bor med sambo ute i skogen. Till vardags är jag kyrkvaktmästare och tar hand om Viby kyrka och kyrkogård strax utanför Mantorp i Östergötland. Papperspyssel har varit min hobby i cirka två år. Oftast gör jag kort eller altrar askar i den romantiska stilen. Om du vill se mer av det jag gör, är du varmt välkommen att besöka min pysselblogg http://pappersgalen.blogspot.com/.

Vackra mönsterpapper är något som jag är alldeles tokig i :) och i DT-paketet från Countryscrap fanns det massor av fint att pyssla med. Mitt första projekt blev en liten ask och ett kort av det underbara Prima-pappret "Romance" från deras Botanical Collection.



Asken är cirka 8,5cm hög och det passar bäst att använda småmönstrat papper för att mönstret ska komma till sin rätt. Stommen är gjord av ljus cardstock och sen dekorerad med Prima-pappret.


Kortet är gjort av samma cardstock och Prima-papper. Både asken och kortet är dekorerade med ljusblått satinband, underbara cremefärgade blommor, samt countryros med tyll, och cremefärgade halvpärlor.


Det blev romantik i milda färger denna gång. Tack för att du tittade in idag! Hoppas vi ses här igen nästa måndag.

Stor kram, Outi

2 kommentarer:

Annelie sa...

Vilket underbart papper!
Jättesöt ask & fint kort!

Rosemarie sa...

Ååå, så romantiskt kort och ask du har gjort. De där blommorna med tyll är ju bara för underbara.
Ha det så gott!
Kram
Rosemarie