onsdag 10 augusti 2011

Fotoram

Jag (Stephi) har gjort en fotoram av en skokartong. Under detta inlägg finns en turtorial på denna ram om någon blir sugen att prova. Klicka gärna på bilderna för att se dem större.


Jag distressade den vita cardstocken med Vintage photo. Jag gjorde försiktigt med ink blending tool runt alla kanter och runt cirklarna. Sedan tog jag gult, Mustard seed, och drog med dynan direkt på pappret i cirklar och huller om buller. Tog återigen Vintage photo och drog kraftigt längst alla kanter med dynan. Samma procedur på sidorna.

Jag klippte ut fina detaljer från ett graphic papper, använde båda sidor av pappret. Dekorerade med vackra Country blommor och bruna rosor. Den maffiga rosen uppe i hörnet är en prima.
Det prickiga organzabandet passade perfekt in då jag gjort prickar med alcohol incs. Drog även med alcohol incs verktyget i raka linjer över hela ramen. (syns flera fina färger)
Här syns att jag dragit med distress dynan. Det är snyggt, tycker jag,då det blir en sliten look.
Då min syster ska få denna ram får hon välja kort hon själv önskar till ramen.


Jag passade på att använda spillbitar och gjorde ett kort av 2 papper, också från graphic.(randigt och journal) Det fina prickiga gröna bandet och en vit blomma fick pryda det enkla kortet.
Glöm ej att titta in turtorialen jag gjort här under.
Ha en fin dag, Stephi



4 kommentarer:

Cina99 sa...

Kul idé!

Tack CountryScrap för paketet som kom i lådan, föll direkt för den svarta spetsen :)

Anonym sa...

Den här tyckte jag verkligen om, kreativt! Snyggt jobbat med färgerna också :) Du gör så fina saker! Kram/Sandy

Sandra sa...

Superduper fint! :)

Jenny sa...

DET HÄR var ju en riktigt kul idé!
Måste testas någon gång!!
Läckert.. ;)

Kram, Jenny