onsdag 24 augusti 2011

Kort, tag och tändsticksask

I dag tänkte jag, Stephi, visa lite alster där jag använt det fina arket från mormors vind, som finns i butiken. Ett ljuvligt ark från Pion design.

Det beiga och ljusblå cardstocken rev jag lite slarvigt och chalkade (som vanligt) kanterna.
Jag stämplade en swirl i blått, med en distress dyna.En spellbinder fick bli fotomatta till detta vackra motiv. Två koppar hörn fick pryda 2 hörn, 2 stycken embossades.
En liten nyckelknippa ser du längst ner på bilden.

Organzabandet med prickar passar perfekt in bland alla blommor.Här är ett hav av blommor..känns det som. Prima vit blåa, CountryScrap flowers creme, Bruna rosor samt Mullberry i Latte färg. De skalade jag av lite blad från, för att få den mindre.

Jag gjorde också en tag som jag färglade med distresser i grönt, rött och brunt. Jag tog svart till kanterna. Jag drog dynan direkt på tagen i runda cirklar. Bakom pojken finns ett papper med noter. Texten "gratulerar" har jag klippt ut från ett pion ark med många fina texter och bokstäver på. Ett koppar hörn färgade jag brunt med alcohol incs. Dekorationer är band och blomma.


Jag gjorde även en tändsticksask och de är ju bus enkla att altra. Ljusblått papper, ljusblått prickigt organzaband, en Prima blomma, en tag under motivet från pion den med.
Lite chalk och sedan klart! I min smak ska dessa askar var enkla, så det är lätt att hålla i dem och att ingen dekoration börjar brinna :-)

Så här ser baksidan ut, använt samma material men har lagt till några ljusblå pärlor från reprint.



Tack för ditt besök,
Stephi

10 kommentarer:

Carina sa...

Godmorgon...jag har nog inte vaknat..sitter och läser nyckelpiga, minst 5 gånger och letar och letar tom förstorar bilden (ser nyckelknippan hela tiden medans jag letar efter nyckelpigan)........sen ser jag att det inte stå nyckelpiga.....Jättefina alster allihopa.
Kraam

Cina99 sa...

Underbara alster alla tre :)

Anette sa...

Det är klart att jag är nyfiken.
Det är så roligt att titta på det du gör för du gör så fina saker. Detta var underbart ljuvligt och jag njuter av att titta på det.

Unknown sa...

Beautiful sweet work the first card ist so lovely with al the beautifulflowers,
byeee,Lean

Kattiz sa...

Jättefina alster! Å så fina papper :)Sån tändsticksask ser jätterolig ut att dekorera, och perfekt nu när vi går mot mörkare tider.
Kram

Ziro sa...

Otroligt vackra och romantiska alster!

Елена Дашкевич sa...

WOW! Очень красиво!

Anonym sa...

Чудесные!!!

Rachael sa...

<3<3<3!!!! :D

Kicki sa...

Vackert!